Wekelijkse Wantveld Wandeling

Wekelijkse Wantveld Wandeling

Sinds september vorig jaar wandelen patiënten en zorgverleners van Wantveld, iedere dinsdag rond lunchtijd, samen in de omgeving. De groepswandeling is er voor alle patiënten van het Wantveld die graag meer willen bewegen.

Huisarts Esther de Jager: ‘Dagelijks een half uur naar buiten om te wandelen is goed voor iedereen. Zelf geven we graag het goede voorbeeld. Samen met collega’s wandel ik een paar keer per week door het duin of over het strand. Heerlijk een halfuur uitwaaien tijdens de lunch. Onlangs heb ik een workshop wandelcoaching gedaan. Ik wilde graag ideeën opdoen, en meer te weten komen over de wetenschappelijke onderbouwing ervan. Die kennis en ervaring neem ik nu mee naar onze praktijk in de wandelingen. Meer hierover leest u in deze blogpost over wandelcoaching.

 

Meer vertrouwen krijgen
We weten allemaal wel dat meer bewegen goed is voor de gezondheid. Maar meer bewegen is vaak gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als u door uw ziekte het vertrouwen in uw lichaam minder is geworden. Of als u met vragen zit over wat wel en niet goed is voor uw gezondheid. De wandelgroep met deskundige begeleiding is dan een goed begin om dat vertrouwen weer terug te krijgen. Zeker voor patiënten met bijvoorbeeld COPD of hart- en vaatziekten kan wandelen veel gezondheidswinst opleveren.

 

Wandel met ons mee!

  • Voor wie?  Voor alle patiënten die graag meer willen bewegen.
  • Wanneer?  Iedere dinsdag van 12.00 – 13.00 uur (niet op feestdagen).
  • Waar?  Verzamelen bij de ingang van Gezondheidscentrum Wantveld. Wantveld 9 2202 NS Noordwijk T 071 – 361 93 00.

 

7 redenen om te wandelen

  1. Wandelen is lief voor je lijf. Het is een natuurlijke activiteit en blessures komen vrijwel niet voor.
  2. Wandelen helpt de hersenen. Uit onderzoek blijkt dat wandelen, net als sporten, een positieve uitwerking heeft op de stemming en het geheugen.
  3. Wandelen helpt spieren en botten sterk te blijven. En helpt gewrichten soepel te houden.
  4. Wandelen helpt tegen diabetes. Dagelijks een half uur wandelen verlaagt het risico met 58%.
  5. Wandelen helpt voor een goede nachtrust.
  6. Wandelen helpt de darmen. Dagelijks wandelen helpt de stofwisseling en is goed tegen verstopping.
  7. En niet te vergeten: Wandelen is leuk!
Geen Commentaar

Sorry, het reactieformulier is gesloten op dit moment.